Test Toyota Hilux Invincible • Bestelauto.nl

2022-04-21 06:38:58 By : Ms. Mandy Green

Home » Nieuws » Nieuws » Test Toyota Hilux Invincible

De Toyota Hilux is voor 2022 de trotse winnaar van de International Pick Up Award. We reden de Hilux voor de verkiezing al uitgebreid, nu is het in Nederland tijd voor een eerste test.

Het is een goed weerzien met de Hilux. Een beetje een aha-erlebnis, want de Hilux Invincible die ons ter beschikking is gesteld door Toyota-importeur Louwman & Parqui heeft dezelfde lakkleur, Oxyde Bronze metallic, als de Hilux die we vorig jaar in Kroatië reden. Toen en nu ook weer zien we hoe imposant de Hilux eruit ziet, al helemaal in deze Invincible-uitvoering. Hier staat dan weliswaar een Europese pick-up truck, maar qua looks en uitstraling kan hij concurreren met de vaak zo bewierookte Amerikanen. Wij kregen gedurende onze testperiode veel lof en bewondering als we met de Hilux kwamen voorrijden.

Die Invincible-uitvoering doet de auto veel goed. Kijk maar eens wat er zoal op de Hilux wordt geschroefd: 18 inch lichtmetalen wielen, LED-verlichting rondom, een stoere grille en voorbumper, wielkastverbreders, andere achterbumper en achterklep, zwarte interieurafwerking, zwarte hemelbekleding, leren stoelbekleding met stoelverwarming en zo kunnen we nog wel even doorgaan. En dat voor net geen 4.000 euro extra. Wij zouden zeggen voor dat geld: doen, want je maakt er ontegenzeggelijk de blits mee.

Onze Hilux was uitgevoerd als Dubbele Cabine Van. Dat wil zeggen: wel vier deuren, maar achter de achterste twee zit toch echt een omgebouwde, met tapijt beklede laadruimte. Wie een achterbank wil, moet de volle mep BPM gaan betalen (en dat is duur!). Met de dubbele cabine blijft er nog 150 cm laadlengte over in de bak. Wie de laadklep neerklapt kan maximaal 207 cm aan lengte laden, wel raadzaam om het dan goed vast te zetten. Met iets meer dan 1100 kilogram aan laadvermogen scoort deze Hilux prima, aan de trekhaak op ons model mag 3500 kg mee.

In de cabine van de Hilux vind je alles wat je nodig hebt. Comfort in de stoelen en het stuurwiel, er is een goede zitpositie te creëren. Het multimediasysteem is modern, al hadden wij het liever iets hoger op het dashboard en meer in ons blikveld gehad. De pook van de zestrapsautomaat is best groot, we zien daar tegenwoordig ook handige draaiknoppen voor. Zo draaiknop zien we wel in het dashboard om te schakelen van 2WD naar 4WD en 4laag. Hoe stoer de Hilux er van buiten ook uit ziet, van binnen is hij erg beschaafd en daarom een tikkeltje saai.

Die Japanse beschaafdheid vinden we ook terug in de aandrijflijn. De 2.8 liter diesel levert maar liefst 204 pk en een koppel van 500 Nm, maar het maakt van de Hilux geen krachtpatser zoals zou passen bij zijn uitstraling. Dat verandert als we even het terrein in gaan. Daar is de Hilux met zijn ladderchassis pas echt thuis en kan hij mee met de allerbesten, zo bewees hij ook tijdens de IPUA Trials in Kroatië. Daar merkten we ook een nadeel van de Hilux: hij heeft (nog) geen elektrische stuurbekrachtiging. Het ontbreken ervan zorgt dat je oneffenheden op de weg direct voelt in je stuur. Onroad is dat niet erg, maar offroad beweegt het stuur in je handen en dat is vermoeiender dan dat je met elektrische stuurbekrachtiging rijdt.

De Toyota Hilux is natuurlijk niet voor niets de winnaar van de International Pick Up Award 2022. Hij presteert zowel onroad als offroad uitstekend en is met recht Invincible gebleken.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

De Mercedes-Benz Citan is International Van of the Year 2022, dus het is hoog tijd dat we hem eens aan de tand voelen in een serieuze test. De kleinste van in het aanbod van Mercedes-Benz is wederom een co-productie met Renault. Daar kun je veel… Lees verder →

In de zomer van 2019, ver voor Corona, kon Bestelauto voor het eerst kennismaken met de Fiat e-Ducato. Dat is al bijna drie jaar geleden! En nu pas was er voor het eerst een e-Ducato in Nederland voor een fatsoenlijke test. Een Fiat e-Ducato in… Lees verder →

Volkswagen maakt serieus stappen als het gaat om elektrische auto’s. Bij de bestelauto’s is het echter wachten op meer modellen dan de eCrafter. Maar nu is er de ID.3 Cargo, een slimme ombouwvariant van de ID.3 personenauto. Hoe bevalt de ID.3 Cargo in de praktijk?… Lees verder →

Het Chinese merk Maxus maakte vorig jaar al een sterke entree op de Nederlandse markt met de eDeliver 3 en doet daar dit jaar nog een schepje bovenop met de eDeliver 9, een bestelauto in het 3,5 tons segment. Bestelauto voelde de eDeliver 9 een… Lees verder →

Midden vorig jaar introduceerde Isuzu haar nieuwe D-Max pick-up. We kunnen er nu voor het eerst mee kennismaken. Dan doen we in een test van meteen maar de meest luxueuze versie: de V-Cross. Een pick-up is natuurlijk bij uitstek een werkauto voor wie regelmatig van… Lees verder →

Met de opkomst van elektrische bestelauto’s en de transitie naar emissievrij vervoer, zou je bijna vergeten dat er ook nog gewoon ‘busjes’ met dieselmotoren bestaan. Is schoon rijden op diesel ook mogelijk? We bekijken het in deze test met vier eentons bestelauto’s. Ford Transit Custom… Lees verder →

Bijna 3 jaar nadat Bestelauto voor het eerst kennismaakte met de Mercedes-Benz eSprinter, kunnen we hem eindelijk in Nederland fatsoenlijk testen. En dat is hoog tijd! Mercedes-Benz gaat natuurlijk niet over één nacht ijs en heeft de eSprinter uitgebreid in de praktijk getest. Thuisland Duitsland… Lees verder →

De introductie van de Volkswagen Caddy ging vorig jaar gepaard met forse hinder door de COVID-19 pandemie. Wonderlijk genoeg konden we in 2020 al tweemaal kennis maken met Volkswagen nieuwste bestelauto; nu is het tijd voor de eerste serieuze test. Waar de laatste generatie Caddy… Lees verder →

De dubbele cabine van een bestelauto kan meerdere functies hebben. Overdag rijd je met je werkmaten ergens naar toe en daarna weer naar huis. ’s Avonds of in het weekend rijd je kinderen naar sport, of je gaat met je vrienden naar het voetbal. In… Lees verder →

Het begint langzaam op gang te komen, het aanbod elektrische bestelauto’s. Dit najaar wilden we dolgraag een set elektrische eentonners, zeg maar het segment van de VW Transporter, testen. Corona gooide wat roet in het eten, maar toch hebben we twee splinternieuwe e-bestellers getest, midden… Lees verder →

Bestelauto.nl is een activiteit van Eisma Industriemedia. Auteursrecht voorbehouden.